Miopia

Miopia este una din cauzele frecvente de vedere neclară. Pentru pacienții cu miopie obiectele aflate la distanță apar neclare. Aceste persoane, în efortul de a percepe clar obiectele aflate la distanță se pot încrunta sau privi cu ochii ușor întredeschiși.

CAUZE:
Miopia apare la persoanele al căror glob ocular este alungit. Din această cauză razele de lumină, în loc să focalizeze pe retină, focalizează în fața ei.

Myopia.png

Ereditatea

  • Una din cele mai frecvente cauze ale miopiei este cea genetică, un copil având mari șanse de a fi miop dacă unul sau ambii părinți suferă de miopie.

Factori de mediu

  • Miopia poate fi produsă de activitățile care implică folosirea pentru un timp îndelungat a vederii de aproape, cum ar fi cititul sau vizionarea programelor de televiziune de la o distanță prea mică. Un efort prea mare consolidează mușchii ciliari, micșorând curbura cristalinului.

Factori patologici

  • Miopia patologică este o boală în care polul posterior al globului ocular continuă să se dezvolte după ce a atins dimensiunile fiziologice (dimensiunile globului ocular la care vederea este clară)
  • Miopia secundară apare ca urmare a altor boli sau situații patologice cum ar fi nașterea prematură sau sindromul Down
  • Pseudomiopia sau miopia brusc instalată este o situație în care miopia se agravează rapid din cauza unei alte boli, cum ar fi diabetul zaharat, necontrolat prin dietă sau medicamente.

Rareori, miopia poate fi produsă de boli oculare, ca de exemplu cataracta sau keratoconus.

Persoanele care au miopie severă au un risc crescut pentru dezlipirea de retină sau glaucom (creșterea tensiunii în interiorul globului ocular).

FACTORI DE RISC:

  • Există un risc crescut pentru miopie la persoanele de origine asiatică sau la cei cu istoric familial (mai multe persoane cu miopie într-o familie).
  • Femeile au un risc mai mare de a dezvolta miopia și, de asemenea, odată dezvoltată, de a avea o formă mai severă de boală decât bărbații.

SIMPTOME:
Miopia este una dintre bolile care produc vederea încețoșată, neclară. Persoanele care suferă de această boală pot prezenta:

  • dificultăți în vederea obiectelor situate la distanță, cum ar fi vederea la tabla la școală, la televizor sau la ecranele cinematografelor
  • reducerea performantelor școlare sau sportive. Copii mai mici de 8-9 ani nu îşi dau seama că nu pot vedea obiectele situate la distanță, dar părinții sau profesorii pot depista aceasta problema dacă copilul:
    • privește obiectele situate la distanță cu ochii ușor întredeschiși și cu fruntea încruntată
    • ține cartea sau alte obiecte foarte aproape de față
    • stă în băncile din fața clasei, în rândurile din față la teatru sau stă aproape de televizor sau computer
    • nu este interesat de sport sau alte activități care implică o vedere bună la distanță
    • frecvent are dureri de cap (cefalee).
Snellen-myopia.png
Dacă nu este specificat altfel, conţinutul acestei pagini este licenţiat sub Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License