Glaucomul

Ce este Glaucomul?

Glaucomul este o boala a ochiului care produce atrofierea nervului optic si ingustarea campului vizual. Aceasta boala, netratata duce la cecitate(orbire). Glaucomul se caracterizează prin creșterea tensiunii intraoculare și scăderea perspicacitatii vizuale. Glaucomul poate însă exista și când presiunea este normală. De asemeni, sunt frecvente cazurile de presiune intraoculară mărită (temporar), fără să se fi declanșat glaucomul. Odata ajuns in stadiul pierderii campului vizual asociat glaucomului, orbirea este permanenta si ireversibila.

5_lg.jpg

CAUZE:

  • diabetul
  • imbatranirea
  • hipertensiunea arteriala
  • miopia severa
  • antecedentele familiale(glaucom in familie)

SIMPTOME:

Examenele oftalmologice regulate sunt atat de importante - acestea pot fi deosebit de utile in detectarea unor posibile afectiuni oculare progresive, cum ar fi glaucomul (o conditie frecvent intalnita care prezinta foarte putine simptome in faza incipienta). In alte cazuri, oamenii pot experimenta simptome, cum ar fi modificarea vederii sau dureri oculare care necesita atentie medicala imediata.

PREVENIRE:

Prevenirea glaucomului: poate fi luată în calcul mai ales la persoanele cu risc cardiovascular înalt. S-a constatat că o viaţă mai puţin sedentară, cu o activitate fizică intensă reduce riscul apariţiei glaucomului chiar la persoane cu factori de risc mai mari sau cu antecedente ereditare în familie.
Fiind o boală gravă, invalidantă, glaucomul necesită de multe ori dispensarizarea bolnavilor, cu controale regulate oftalmologice, cu posibilitatea menţinerii unei vederi bune, utile, pe o perioadă lungă de timp.

Dacă nu este specificat altfel, conţinutul acestei pagini este licenţiat sub Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License