Astigmatismul

Astigmatismul este o boală oftalmologică manifestată printr-o deformare de cornee care atrage după o refracție defectuoasă a razei de lumină în globul ocular.
In cazul astigmatismului razele de lumină albă care sosesc la ochi sub formă de raze paralele vor suferi un proces intens și inegal de refracție, cu cât această refracție diferențiată va fi mai mare, cu atât se consideră astigmatismul mai grav.
La om ochiul cu un astigmatism de până la 0,5 dioptrii este considerat normal.

FORMA DE MANIFESTARE

Imaginea în centrul focarului a unei surse de lumină îndepărtate are o formă sferică în cazul ochiului normal, va apărea o imagine sub formă de două linii pe punctul focal în cazul astigmatismului, din cauza refracției diferite a razelor de lumină, cu cât cele două imagini sunt mai îndepărtate una de alta, cu atât gravitatea astigmatismului e mai mare.

FORME DE ASTIGMATIST

Sunt forme regulate de astigmatism, când cele două imagini virtuale formate pe retină care pot fi situate la distanțe diferite între ele după gravitatea bolii, dar imaginile sunt întotdeauna amplasate pe o axă verticală, pe când la formele neregulate imaginile se află în poziția a unui de unghi de 90° sau așezate oblic una față de alta.

CAUZE

Frecvent bombarea corneei are o formă anormală elipsoidală, această deformare poate determina miopie (vedere scurtă), sau keratoconus sau keratoglobus care apare frecvent la ambii ochi manifestându-se frecvent ca miopie mai rar ca prezbitism (raport femei/bărbați fiind 1:2).
Practic, toți oamenii au astigmatism. Este vorba de astigmatismul fiziologic (0,50–0,75 dpt), pentru care nu se impune corecție optică, fiind însoțit de o vedere normală. Existând de la naștere, el poate fi însoțit de o ușoară evoluție și se numește congenital. Astigmatismul poate fi și dobândit, unul dintre factorii determinanți fiind intervenția chirurgicală, dar și diverse maladii oculare, precum keratocon, și pterigion.

Mecanism%20Astigmatism.png

URMARI

Imaginea formată pe retină este neclară la ochiul care suferă de această afecțiune care poate să apară ori la naștere (Amblyopie care apare frecvent numai la un ochi), ori mai târziu, fiind o formă ireversibilă.

Astigmatism-simptome-si-tratament.jpg
astigmatism.jpg

BIBLIOGRAFIE

Dacă nu este specificat altfel, conţinutul acestei pagini este licenţiat sub Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License